April 9, 2016

RECEPT | DOMÁCÍ ROHLÍKY.

AHOJKY KRÁSKY :)


Už dlouho tu nebyl žádný recept a měla jsem chuť sem něco přidat, jen nebyl nápad. Jenže pak jsem zkusila něco pro mě nového a chtěla bych se o to s vámi podělit.

Vždy mě hrozně lákalo zkusit upéct vlastní pečivo. Chléb ani tolik ne, ale rohlíky určitě. Když jsem ještě bydlela u rodičů, tak jsem se k tomu nikdy nedokázala dokopat. Jenže teď, když jsem se osamostatnila, tak jsem se chtěla trumfnout a ty rohlíky zkrátka upéct.

Mým snem je být v budoucnu taková ta maminka, co peče domácí pečivo, buchty a dobrůtky pro děti (ale jen s mírou, abych z nich neměla buřtíky :D). Našla jsem si recept a začala kuchtit. 


Na 10 rohlíků budete potřebovat:

            500g hladké mouky
            300ml mléka
            1 lžička soli
            1 kostka kvasnic
            2 lžičky cukru
            trocha oleje
            1 žloutek

Nejdříve jsem si ohřála mléko, do něj nadrobila kvasnice, které jsem posypala cukrem, aby lépe kynuly. Mezitím jsem si smíchala všechny sypké složky. Když nám po deseti minutách kvasnice v hrnku trochu naskočily, tak je nalijeme do sypké směsi spolu s olejem a troškou žloutku (zbytek necháme na potření). Vše pořádně vymícháme, až nám vznikne nelepivé těsto, pokud se ještě lepí, tak stále přisypáváme mouku, dokud těsto nebude držet tvar. Necháme půl hodiny kynout v míse. Po vykynutí si těsto rozdělíme na deset částí. každou zvlášť rozválíme. Já si z těsta udělala kuličky, ty jsem rozválela do oválu a poté srolovala. Takto to uděláme se všemi. Mně se lehce nepovedlo rozdělit těsto na stejné části, takže jsem měla rohlíky od maličkého po veliký obr rohlík :D. Příště už to vypiluji. Rohlíky necháme na plechu ještě chvíli vykynout, potom je potřeme zbylým žloutkem a vložíme do trouby předehřáté na 220° zhruba na 15min. Rohlíky nejlépe chutnají čerstvé, ještě lehce vlažné, to jsou krásně nadýchané a jedí se jedna báseň. Chutnají dobře ale i druhý den ☺


Tento receptík můžu jen doporučit, neměla jsem při přípravě žádný problém a to jsem docela matla. Zvládne to opravdu každý. Moje sice ještě nevypadaly vzhledově vábně, ale chutnaly skvěle. ☺ Určitě je budu dělat i dál, protože to není vůbec pracné a výsledek za to stojí.


Dobrou chuť ! ☺

2 comments :

  1. Já jednou zkoušela péct domácí housky a byly strašně dobré, akorát do druhého dne byly jak šutr :( Snad ty Tvé rohlíky byly lepší :) Vypadají totiž krásně!

    Piosek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bála jsem se, že budou druhý den gumové a že se nebudou dát rozžvýkat, ale byly úplně v pohodě, žádná tvrďárna :)

      Delete

Děkuji moc za všechny komentáře :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...